Heeft u een vraag?

En bent u op zoek naar een antwoord? Bekijk de veelgestelde vragen in onze FAQ. Wij beantwoorden vragen over de garantieduur, het retourrecht, de verzendmethode van seniorenalarmen etc. U vindt hier dus veel antwoorden op verschillende onderwerpen.

Hoe levert seniorenalarmen?

Zodra wij de bestelling ontvangen hebben, maken wij de bestelling klaar zodat deze op werkdagen binnen 24 uur verzonden kan worden. Voor de levering maken wij gebruik van Bpost (koerierdienst). Zodra de bestelling afgeleverd is bij Bpost ontvangt u een track & trace code. De koerierdienst bepaalt zelf de bezorgroute en bezorgtijd. Alle bestellingen worden verzonden in een postdoos en een handtekening is vereist voor het ontvangen van het pakketje. Wij hebben geen invloed op eventuele vertragingen en/of stakingen van Bpost.

Producten worden binnen Nederland & België gratis bezorgd met een minimale bestelwaarde van €50.

Wat zijn de betaalmogelijkheden bij seniorenalarmen.nl?

Bij seniorenalarmen.nl heeft u meerdere betaalmogelijkheden:

Met iDEAL (via internetbankieren)
Dit is een veilige, gemakkelijkse en snelle manier van betalen.

Met een Mastercard of met een Visa Card
Dit is een veilige, gemakkelijke en snelle manier van betalen zowel in het binnenland als in het buitenland. Daarnaast betaalt u altijd veilig dankzij de aflevergarantie.

Bancontact
Met Bancontact (Voorheen bekend als Bancontact/Mister Cash) kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen middels hun bankpas. De veiligheid en betrouwbaarheid zijn absoluut gegarandeerd.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Bij een minimale bestelwaarde van €50 worden er geen verzendkosten in rekening gebracht binnen Nederland & België. Bestelt u voor minder dan €50, dan bedragen de verzendkosten €5,95.

Kan ik het artikel retourneren?

Retouren is mogelijk binnen 14 dagen na uw aankoop. Uw retour wordt alleen in behandeling genomen als u het online retourformulier invult. Dit retourformulier kunt u mailen naar contact@seniorenalarmen.nl. Voor overige vragen over het retourrecht kunt u contact opnemen via 085 303 15 83 of via contact@seniorenalarmen.nl.

LET OP! Het correspondentieadres is veranderd.
Het nieuwe retouradres is:
Nijverheidsstraat 13
2260 Westerlo
België


U heeft bij het retourneren twee opties, u kunt uw product wisselen voor een ander product of u kunt uw bestelling retourneren en dan krijgt u uw geld terug. Als u er voor kiest om een nieuw product te bestellen kan het zijn dat u geld van ons terug krijgt of dat u alsnog geld bij moet betalen.

Retourvoorwaarden
Uw retourbestelling moet voldoen aan de volgende eisen:
1. Het product moet volledig gereset zijn
2. Het product moet in de orginele verpakking terug gestuurd worden.
3. Het product en de verpakking moeten in nieuwstaat zijn
Indien de retourbestelling is ontvangen en gecontroleerd krijgt u binnen 14 werkdagen u geld terug.

Wat gebeurt er met 2g en 3g

Sommige Nederlandse operatoren zijn begonnen met het uit faseren van het 2G en 3G netwerk. Zie onderstaand overzicht. Mocht je in het bezit zijn van een 2G of 3G alarm dan kan je bij sommige operatoren nog zeker van de werking genieten tot 2025, zoals in onderstaand schema te zien is. Dus stel dat jouw operator geen 2G meer ondersteunt dan kan je uiteraard wel switchen naar een operator die wel nog 2G aanbiedt.
Bij de kenmerken van de producten hebben we vermeld of het om een 2G, 3G of een 4G toestel gaat.

Wij volgen dit van nabij op maar kunnen uiteraard niet verantwoordelijk gesteld worden voor de geplande uitfasering van de verschillende operatoren.

Zijn de alarmen van seniorenalarmen gekeurd?

Ja alle producten van seniorenalarmen zijn voorzien van een CE-markering. De CE-markering geeft aan dat het product voldoet aan wettelijke eisen. Onder andere op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu. De CE-markering is te herkennen aan de letters C en E. Wilt u meer informatie? Lees alles over de CE-markering.

Daarnaast zijn de producten van seniorenalarmen ook RoHS gekeurd. Dit keurmerk is een EU-richtlijn met als doel het gebruik van zes stoffen in de elektronische industrie te verminderen. Het gaat om de volgende stoffen: lood, kwik, cadmium, chroom, PBB en PBDE. Wilt u meer informatie? Lees alles over de RoHS richtlijn.

Wat is de garantieduur?

Op al onze producten zit een garantieduur van 24 maanden. In geval van problemen kunt u het product terugzenden nadat u contact met seniorenalarmen heeft opgenomen.

Wat valt er niet onder de garantie?
U krijgt geen garantie op batterijen. Daarnaast ontvangt u geen garantie als het product defect is vanwege waterschade of vanwege onjuist gebruik. Ook kosten vanwege normale slijtage zijn altijd voor uw rekening.

Voorwaarden garantie
U komt alleen in aanmerking voor de garantie als u de aankoopbon of het garantiebewijs nog heeft.

Advies
Wij raden onze klanten aan op het seniorenalarm eerst te controleren op eventuele afwijkingen voor dat deze in gebruik wordt genomen.

Vanaf welke leeftijd wordt een seniorenalarm aangeraden?

Dit is een lastige vraag. Het is moeilijk om aan te geven vanaf welke leeftijd een seniorenalarmen handig is. Dit verschilt uiteraard per persoon. Vaak denken mensen pas na over een seniorenalarm als er al een incident heeft plaatsgevonden. Eigenlijk kopen mensen een alarm dus vaak te laat. Met onze producten kan erger voorkomen worden. U kunt dus beter pro-actief zijn in het aanschaffen van een seniorenalarm.

Prepaid of abonnement simkaart?

Het gehele assortiment van seniorenalarmen werkt met zowel een prepaid simkaart als met een abonnement simkaart. De keuze over welke simkaart u gebruikt is aan u. Bij het gebruik van een prepaid simkaart moet u er uiteraard op letten dat u altijd genoeg beltegoed heeft en dat de simkaart nog geldig is. Gelukkig bestaan er tegenwoordig providers waar u online inzicht heeft in de hoogte van uw beltegoed. Persoonlijk adviserern wij klanten altijd een abonnement simkaart.

Kan ik een personenalarm gebruiken wanneer ik een pacemaker heb?

Nee, het wordt afgeraden een personenalarm te gebruiken wanneer u een pacemaker heeft.

Contact met specialist

Staat uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op, wij beschikken over onze serviceafdeling en beantwoorden uw vraag zo snel mogelijk.

Contact opnemen

Senioren alarmen gebruikers tips & ervaringen

Meer lezen